Formación del profesorado tutor de los centros de Educación Secundaria Obligatoria del noroccidente de Asturias

  1. Díaz Crespo, Ana
Dirixida por:
  1. María-Luisa Rodicio-García Director

Universidade de defensa: Universidade da Coruña

Fecha de defensa: 22 de setembro de 2022

Tribunal:
  1. Luis Martín Sobrado Fernández Presidente/a
  2. María-Paula Ríos-de Deus Secretaria
  3. Nuria Manzano-Soto Vogal
Departamento:
  1. Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación

Tipo: Tese

Teseo: 493335 DIALNET lock_openRUC editor

Resumo

A acción titorial é un dos eixes clave da educación e incide directamente na súa calidade. Os titores e titoras de Educación Secundaria Obrigatoria (ESO) teñen a importante función de guiar e acompañar ao alumnado para unha correcta toma de decisións nunha etapa fundamental para o seu desenvolvemento integral como persoas, na que precisan orientación académica, perosal e profesional. A formación que estes/as docentes teñan en materia de acción titorial será determinante para poder ofrecer a ese alumnado unha titoría e unha educación de calidade. Isto, debido á enorme influencia que o ambiente exerce sobre os/as estudantes, cobra unha importancia especial nas zonas rurais. Ante esa idea xorde a necesidade desta investigación, coa que se busca coñecer e analizar como é a formación do profesorado titor do noroccidente de Asturias e se se adecúa ás características propias desa zona rural. Os resultados deixan ver como é necesaria unha adaptación desa formación que teña en conta o ambiente no que os/as docentes van desenvolver o seu labor como titores/as, así como unha reconceptualización da titoría que lle outorgue a ésta o recoñecemento que merece.