A atención á diversidade como eixo na construción do labor da Orientación en Educación Primaria

  1. Pérez-Crego, María Cristina 1
  1. 1 Universidade da Coruña
    info

    Universidade da Coruña

    La Coruña, España

    ROR https://ror.org/01qckj285

Revista:
Revista de estudios e investigación en psicología y educación

ISSN: 2386-7418

Año de publicación: 2015

Título del ejemplar: XIII Congreso Internacional G-P de Psicopedagogía. Área 11: NECESIDADES EDUCATIVAS ESPECIALES

Número: 11

Páginas: 108-112

Tipo: Artículo

DOI: 10.17979/REIPE.2015.0.11.1113 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso abierto editor

Otras publicaciones en: Revista de estudios e investigación en psicología y educación

Objetivos de desarrollo sostenible

Resumen

Este traballo mostra os resultados dun proxecto de investigación sobre a construción biográfica da orientación escolar a través de historias de vida de orientadoras nas primeiras etapas do ensino en Galicia. O obxectivo foi reconstruír as súas experiencias profesionais interrelacionando os fitos institucionais mais significativos. Historicamente a atención á diversidade ten sido un dos ámbitos de actuación prioritarios na orientación. As necesidades educativas especiais son tamén una referencia principal na súa perspectiva profesional de asesoramento. O seu traballo mostra un anhelo da formación permanente nas necesidades de educación especial dende o comezo da súa experiencia. Como parte da súa perspectiva a ensinanza está vinculada a contextos educativos específicos.

Referencias bibliográficas

  • Bolivar, A., Domingo, J. y Fernández, M. (2001). La investigación biográfico-narrativa en educación. Enfoque y metodología. Madrid: La Muralla.
  • Cabrillas Contreras, M.J., Murcia Piñeiro, M.C, Peliquín Pérez, F. (1995). Aula de Innovación Educativa. (Versión electrónica). Revista Aula de Innovación Educativa 45 .
  • Cortés, P. (2011). “El sentido de las historias de vida en investigaciones socio educativas. Una revisión crítica”. En Fernando Hernández, Juana M. Sancho y José Ignacio Rivas: Historias de Vida en Educación. Biografías en contexto. Esbrina-Recerca, núm. 4, Universitat de Barcelona. http://hdl.handle.net/2445/15323
  • Flick, U. (2004). Introducción a la investigación cualitativa. Madrid: Morata.
  • Garcia Lastra, M., Calvo Salvador, A. y Susinos Rada, T. (Eds). (2008). Las mujeres cambian la educación. Madrid: Narcea .
  • Goetz, J.P. y Lecompte, M.D. (1988). Etnografía y diseño cualitativo en investigación educativa. Madrid, Morata.
  • Grañeras Pastrana M. y Parras Laguna A. (Coords)(2008). Orientación educativa: fundamentos teóricos, modelos institucionales y nuevas perspectivas. CIDE. Ministerio De Educación, Política Social y Deporte.
  • Hernández F. (2011). “Las historias de vida en el marco del giro narrativo en la investigación en Ciencias Sociales: los desafíos de poner biografías en contexto”. En Fernando Hernández, Juana M. Sancho y José Ignacio Rivas: Historias de Vida en Educación. Biografías en contexto. Esbrina-Recerca núm. 4, Universitat de Barcelona. http://hdl.handle.net/2445/15323
  • Pujadas Muñoz, .J. (1992). El método biográfico: el uso de las historias de vida en ciencias sociales. Madrid:Centro de Investigaciones Sociológicas
  • Simons H. (2011). El estudio de caso: Teoría y práctica. Madrid: Morata
  • Stake, R.E. (1998). Investigación con estudios de caso. Madrid: Morata. R Est Inv Psico y Educ, 2015, Extr.(11), A1