Análisis de la metodología contrabajística de los siglos XIX y XXadecuación a la actual enseñanza-aprendizaje del contrabajo a edades tempranas

  1. Alonso Jartín, Ruth
Dirigida por:
  1. Rocío Chao-Fernández Directora

Universidad de defensa: Universidade da Coruña

Fecha de defensa: 14 de junio de 2021

Tribunal:
  1. Jesús Miguel Muñoz Cantero Presidente
  2. Vicenta Gisbert Caudeli Secretario/a
  3. Gregorio Vicente Nicolás Vocal
Departamento:
  1. Didácticas Específicas y Métodos de Investigación y Diagnóstico en Educación

Tipo: Tesis

Teseo: 667571 DIALNET lock_openRUC editor

Resumen

Actualmente os profesores esixen formación específica e sistemas organizados adecuados á especialidade que imparten, para promover a consecución dunha aprendizaxe significativa para todos os estudantes. No caso do contrabaixo, que require unha metodoloxía propia, baseada na realidade da aula e nas peculiaridades do instrumento, a necesidade é indispensable. Polo tanto, o obxectivo desta investigación é analizar e verificar a aplicabilidade á docencia actual das metodoloxías para contrabaixo das principais escolas europeas e de sistemas especializados na docencia desde idades temperás. Esta investigación abordouse a través dun enfoque mixto, co estudo e análise dos manuais citados e entrevistas con contrabaixistas e profesores especializados. Concluímos que os sistemas de contrabaixo observados guían o contido técnico de xeito detallado e poden ser aplicables como base metodolóxica. Ademais, guíanos na ensinanza dos nenos, sentando as bases da base educativa e filosófica, pero no seu conxunto requiren ao profesor que actualice, secuencie e utilice as súas propias ferramentas didácticas. Por todos estes motivos, a presentación do índice dun manual específico de contrabaixo faise como unha proposta de mellora, que considera aprender da diversidade centrado no futuro profesional.