Perfil, funciones y competencias del educador social a debateanálisis de la trayectoria de la formación de profesionales de la educación social

  1. Losada-Puente, Luisa 1
  2. XX, Jesús Miguel
  3. Espiñeira-Bellón, Eva Maria 2
  1. 1 Màster en Innovació, Orientació i Avaluació Educativa Universitat de A Coruña
  2. 2 Doctora en Psicopedagogia per la Universitat de A Coruña Professora de l’Àrea de Mètodes d’Investigació en Educació. Universitat de A Coruña
Journal:
Educación social: Revista de intervención socioeducativa

ISSN: 1135-8629

Year of publication: 2015

Issue Title: 20 años de investigación en educación social

Issue: 60

Pages: 59-76

Type: Article

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Abstract

The development of social education in Spain has essentially taken place in practice, to the detriment of consolidation of a set of theoretical referents bearing witness to its fundamental value to society. This study analyzes the evolution of the discipline in order to identify the limitations in the definition of these professionals’ skills, profile and functions and outlines the perception of the students on the Degree course in Social Education at the Universidade da Coruña. The results show the slow and progressive theoretical development of the field and the predominant interest of students on areas and functions related to intervention.

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