Calidad de vida del alumnado con alteraciones del desarrollo individualApoyos familiares desde la perspectiva profesional

  1. Losada-Puente, Luisa 1
  2. Baña-Castro, Manoel 1
  1. 1 Universidade da Coruña
    info

    Universidade da Coruña

    La Coruña, España

    ROR https://ror.org/01qckj285

Revista:
Revista de estudios e investigación en psicología y educación

ISSN: 2386-7418

Año de publicación: 2017

Título del ejemplar: XIV Congreso Psicopedagogía. Área 11: NECESIDADES EDUCATIVAS ESPECIALES

Número: 11

Páginas: 1-5

Tipo: Artículo

DOI: 10.17979/REIPE.2017.0.11.2112 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso abierto editor

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Resumen

This work studies the professional perception about the family involvement on the improvement of the quality of life of the students with intellectual developmental disorders. This is a qualitative study; semiestructured interviews are applied to 10 educational agents. Quality of life is a priority for the families; they are coordinated with schools to promote students emotional well-being, interpersonal relationships, inclusion and self-determination. The main barriers are overprotection, lack of expectations or the mistaken vision of the potentialities and difficulties of their children. The coordination families-schools will enable higher levels of quality of life, independency and self-determination.

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