¿O emprego das TIC muda a metodoloxía na aula? Un estudo de caso

  1. Anta, Pilar 1
  1. 1 UNIVERSIDADE DE A CORUÑA
Revista:
Revista de estudios e investigación en psicología y educación

ISSN: 2386-7418

Ano de publicación: 2015

Título do exemplar: XIII Congreso Internacional G-P de Psicopedagogía. Área 13: TECNOLOGÍAS Y COMUNICACIÓN EDUCATIVA

Número: 13

Páxinas: 24-27

Tipo: Artigo

DOI: 10.17979/REIPE.2015.0.13.244 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso aberto editor

Outras publicacións en: Revista de estudios e investigación en psicología y educación

Resumo

A presente comunicación forma parte dun traballo de investigación máis amplo enmarcado na metodoloxía cualitativa. En concreto é un estudo de caso levado a cabo nun centro de ensino secundario de A Coruña. O obxectivo principal era tratar de coñecer como influíu a implantación das TIC en distintos aspectos relacionados co centro e analizar as razóns das modificacións que se produciron. O que pretendemos neste momento é amosar os achados en relación aos aspectos didácticos, é dicir, describir como a incorporación das TIC mudou as metodoloxías empregadas na aula e contrastar estas coas empregadas tradicionalmente polos docentes do centro.

Referencias bibliográficas

  • Area, M. (2010). El proceso de integración y uso pedagógico de las TIC en los centros educativos. Un estudio de casos. Revista de Educación, 352, 77-97. http://ecaths1.s3.amazonaws.com/cts/6847293 74.Formaci%C3%B3n%20del%20profesorado%20en %20TIC.%20El%20gran%20caballo%20de%20batall a..pdf
  • Area, M. (novembro, 2012) La docencia virtual: entre las viejas resistencias y los nuevos espejismos. Ponencia presentada en UBATIC+ I Encuentro Virtual sobre TIC y Enseñanza en el Nivel Superior. Buenos Aires. Argentina. Recuperado de http://ullmedia.udv.ull.es/watch_video.php?v=5AG 3NO5R4HD4
  • Benavides, F. e Pedró, F. (2007) Políticas educativas sobre nuevas tecnologías en los países iberoamericanos. Revista iberoamericana de educación, 45, 19-69. http://www.researchgate.net/publication/28204599_Polticas_educativas_sobre_nuevas_tecnologas_en_los_ pases_iberoamericanos
  • Cabero, J. (2004). Formación del profesorado en TIC. El gran caballo de batalla. Comunicación y Pedagogía. Tecnologías y Recursos didácticos, 195, 27-31. http://tecnologiaedu.us.es/cuestionario/bibliovir/jca11. pdf
  • Cabero, J. (2015). Reflexiones educativas sobre las tecnologías de la información y la comunicación. Tecnología, ciencia y educación, 1, 20-27.
  • Coll, C.,Mauri, M.T. e Onrubia, J. (2008). Análisis de los usos reales de las TIC en los contextos educativos formales: una aproximación socio-cultural. Revista Electrónica de Investigación Educativa, 10 (1), 1-18. http://redie.uabc.mx/index.php/redie/article/vie w/177/307
  • Gargallo, B. Suárez, J.M. e Díaz, M. I. (2003) La integración de las nuevas tecnologías en los centros: una aproximación multivariada. Centro de Investigación y Documentación Educativa https://books.google.es/books?id=UunxheT PhbkC&printsec=frontcover&hl=es&source=gbs_ge_ summary_r&cad=0#v=onepage&q&f=false
  • Gewerc, A. e Montero, L. (2010) De la innovación deseada a la innovación posible. Escuelas alteradas por las TIC. Profesorado. Revista de curriculum y formación del profesorado, 14 (1), 303-318. http://www.ugr.es/~recfpro/rev141ART16.p df
  • González, M. (1994). Aprender a enseñar: mitos y realidades. A Coruña. Servizo de publicacións da UDC.
  • González, J. C. (2008). TIC y la transformación de la práctica educativa en el contexto de las sociedades del conocimiento. Revista de Universidad y Sociedad del Conocimiento RUSC, 5 (2) http://www.uoc.edu/rusc/5/2/dt/esp/gonzalez.html
  • Lankshear, C. e Knobel, M. (2008). Nuevos alfabetismos. Su práctica cotidiana y el aprendizaje en el aula. Madrid. Morata.
  • Sepúlveda, M.P. e Calderon, I. (2007). Las TIC y los procesos de enseñanza-aprendizaje: la supremacía de las programaciones, los modelos de enseñanza y las calificaciones ante las demandas de la sociedad del conocimiento. Revista Iberoamericana de Educación, 44 (5) http://www.rieoei.org/deloslectores/2195Ruiz.pdf
  • Simons, H. (2011). El estudio de caso: Teoría y práctica. Madrid. Morata.
  • Taylor, S.J. e Bogdan, R. (1987). Introducción a los métodos cualitativos de investigación. Barcelona. Paidós.
  • Walker, R. (2002) Métodos de investigación para el profesorado. Técnicas de evaluación. (3a ed.). Madrid. Morata.