Potencialidades del Podcast como herramienta educativa para la enseñanza universitaria
ISSN: 1695-324X
Año de publicación: 2011
Número: 11
Páginas: 124-136
Tipo: Artículo
Otras publicaciones en: Etic@net: Revista científica electrónica de Educación y Comunicación en la Sociedad del Conocimiento
Resumen
The article tackles the potentialities and advantages of the podcast like tool to incorporate to the service of the university teaching. In the first place, they collect the profits contributed by previous investigations in this sense. In second term, the investigation continues with the study of the habits of technological consumption of students of the degree of Audiovisual Communication to know his degree of disposal to the employment of the new tool with educational purpose.
Referencias bibliográficas
- Bennington, A. (2007). Stick it in your ear: Keeping current with podcasts. En Online, 31(3), 30-32.http://www.allbusiness.com/technology/software-servicesapplications/10590301-1.html
- Borges, F. (2007). Cuando juego estoy aprendiendo. Los videojuegos y juegos de ordenador, aprendizaje fundamental en el siglo XX en UOC papers, 5, 1-4. http://www.uoc.edu/uocpapers/5/dt/esp/borges.pdf (11/06/2009).
- Edirisingha, P. y Salmon, G. (2007). Pedagogical modeld for podcast in higher education. Beyond Distance Research Alliance Conference pre-print copy, May 2007, 1-6. https://lra.le.ac.uk/handle/2381/405 (24/08/2009).
- Educause (2006). The Horizon Report, 2006 (Austin, The New Media).
- Salmon, G. y Nie, M. (2008). Doubling the life of iPods en SALMON, G. y PALITHA, E. Podcasting for learning in universities ( ReinoUnido, McGrawhill).
- Woodland, M. y Klass, D. (2005). Podcast solutions: the complete guide to podcasting (Nueva York, Friendsoft).