Castelao, educador da nación

  1. Narciso de Gabriel 1
  1. 1 Universidade da Coruña
    info

    Universidade da Coruña

    La Coruña, España

    ROR https://ror.org/01qckj285

Revista:
Sarmiento: Revista Galego-Portuguesa de Historia da Educación

ISSN: 1138-5863

Año de publicación: 2010

Número: 14

Páginas: 13-25

Tipo: Artículo

DOI: 10.17979/SRGPHE.2010.14.0.4171 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso abierto editor

Otras publicaciones en: Sarmiento: Revista Galego-Portuguesa de Historia da Educación

Resumen

Castelao criticou o sistema educativo da Galiza pelo seu carácter imperialista e defendeu, com base em critérios políticos e pedagógicos, a necessidade de incorporar a língua e a cultura galegas. Embora esta proposta não tenha sido alcançada, os defensores da língua e da cultura galegas, liderados por Castelao, tornaram-se os educadores da nação.

Referencias bibliográficas

  • Valentín Paz Andrade (Castelao na luz e na sombra, Sada, Ediciós do Castro, 1982
  • Henrique Monteagudo , Alfonso Rodríguez Castelao, Santiago de Compostela, Xunta de Galicia, 2000
  • Ramón Villares, Figuras da nación, Vigo, Xerais, 1997, páxs. 85-99
  • Antón Costa Rico, Historia da educación e da cultura en Galicia, Vigo, Xerais, 2004
  • Ramón Máiz, Sempre en Galiza. Santiago de Compostela, Universidade de Santiago e Parlamento de Galicia, 1992
  • Ramón Máiz, A idea de nación, Vigo, Xerais, 1997, páxs. 265-336
  • Historia de la Educación (núm. 27, 2008), coordinado por María del Mar del Pozo Andrés
  • Antón Costa Rico, “Los pájaros de Guadalajara tienen la garganta llena de trigo. Escuela y deslegitimación etnocultural en Galicia”, páxs. 245-266
  • Henrique Monteagudo, Castelao. Defensa e ilustración do idioma galego, Vigo, Galaxia, 2000, páx.48
  • Mauro Fernández Rodríguez e Modesto Rodríguez Neira (coords.), Lingua inicial e competencia lingüística en Galicia, A Coruña, Real Academia Galega-Seminario de Sociolingüística, 1994, páx. 40
  • Ignacio Sotelo, El Estado social. Antecedentes, origen, desarrollo y declive, Madrid, Editorial Trotta, 2010, páx.109
  • Mº Pilar García Negro, “A obra de Castelao, consagración da normalidade monolíngüe”, en Castelao na Galiza do século XX, A Coruña, ASPG e UDC, 1999, páxs. 29-38
  • “La Revolución francesa, Condorcet y la educación española”, estudo introductorio a Condorcet, Cinco memorias sobre la instrucción pública y otros escritos, Madrid, Morata, 2001, páxs. 28-29
  • Leer, escribir y contar. Escolarización popular y sociedad en Galicia (1875-1900), Sada, Ediciós do Castro, 1990, páx. 362
  • Henrique Monteagudo (ed.), De viva voz. Castelao: conferencias e discursos, Santiago de Compostela, Fundación Castelao, 1996, páx. 106
  • María Pilar Freitas Juvino, A represión lingüística en Galiza no século XX, Vigo, Xerais, 2008, páxs. 204-211
  • Juan Pablo Fusi, España. La evolución de la identidad nacional, Madrid, Ediciones Temas de Hoy, 2000, páx. 164.
  • Xosé María Álvarez Blázquez, Alexandro Bóveda, Vigo, Ir Indo Edicións, 1992, páxs. 24-25
  • Sabela Rivas Barrós, A derradeira lección dos mestres. Galeguismo e pensamento pedagóxico (1900-1936), Vigo, Xerais, 2001
  • O ideario educativo do galeguismo. Escolma de textos e fontes bibliográficas, Sada, Ediciós do Castro, 2002