Nuestra experiencia en la docencia de la asignatura "Nuevas Tecnologías Aplicadas a la Educación" dentro de los Grupos de Calidad de la Universidad de A Coruña.Algunas limitaciones para el uso de las plataformas.

  1. Fernández-Prieto, Marta
  2. Digón-Regueiro, Patricia
Revista:
RELATEC: Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa

ISSN: 1695-288X

Ano de publicación: 2006

Volume: 5

Número: 2

Páxinas: 325-333

Tipo: Artigo

Outras publicacións en: RELATEC: Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa

Resumo

This article deals with our endeavour to adapt our subject-New Technologies Applied to Education, taught in the teacher training degrees and included in the so called Quality Groups of the Faculty of Education at the University of La Coruna-to the new ECTS (European Credits Transfer System). A considerable effort to undertake the necessary changes has been made bearing always in mind that they must be on par with the interaction possibilities afforded by the platform used by this university. Thus we outline some of the ways in which teachers of future teachers can put these tools to good use whilst instructing their students. We also provide an account of on-line teaching experiences.

Referencias bibliográficas

  • Area, M. (2004). Los medios y las tecnologías en la educación, Madrid: Pirámide. 
  • Gisbert,  M.;  Adell,  J.;  Rallo,  R.  y  Bellver,  A.  (1998).  Entornos  Virtuales  de  Enseñanza-Aprendizaje. Cuadernos de  Documentación Multimedia, 6-7, 29-41.  
  • Zapata,  M.  (2006).  ¿Han  muerto  los  objetos  de  aprendizaje?  RED-Revista  de  Educación a Distancia, 14.  http://www.um.es/ead/red/14/columna14.pdf