Nuestra experiencia en la docencia de la asignatura "Nuevas Tecnologías Aplicadas a la Educación" dentro de los Grupos de Calidad de la Universidad de A Coruña.Algunas limitaciones para el uso de las plataformas.
ISSN: 1695-288X
Ano de publicación: 2006
Volume: 5
Número: 2
Páxinas: 325-333
Tipo: Artigo
Outras publicacións en: RELATEC: Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa
Resumo
This article deals with our endeavour to adapt our subject-New Technologies Applied to Education, taught in the teacher training degrees and included in the so called Quality Groups of the Faculty of Education at the University of La Coruna-to the new ECTS (European Credits Transfer System). A considerable effort to undertake the necessary changes has been made bearing always in mind that they must be on par with the interaction possibilities afforded by the platform used by this university. Thus we outline some of the ways in which teachers of future teachers can put these tools to good use whilst instructing their students. We also provide an account of on-line teaching experiences.
Referencias bibliográficas
- Area, M. (2004). Los medios y las tecnologías en la educación, Madrid: Pirámide.
- Gisbert, M.; Adell, J.; Rallo, R. y Bellver, A. (1998). Entornos Virtuales de Enseñanza-Aprendizaje. Cuadernos de Documentación Multimedia, 6-7, 29-41.
- Zapata, M. (2006). ¿Han muerto los objetos de aprendizaje? RED-Revista de Educación a Distancia, 14. http://www.um.es/ead/red/14/columna14.pdf