Lingua, poder e adolescencia no proceso de substitución lingüísticaanálise crítica do discurso nun centro de ensino secundario dunha vila galega

  1. Rodríguez Carnota, Miguel
Dirigida por:
  1. Renée DePalma Directora

Universidad de defensa: Universidade da Coruña

Fecha de defensa: 09 de diciembre de 2020

Tribunal:
  1. Narciso de Gabriel Fernández Presidente
  2. Luz Zas Varela Secretario/a
  3. Ana Iglesias Álvarez Vocal
Departamento:
  1. Pedagogía y Didáctica

Tipo: Tesis

Teseo: 643973 DIALNET lock_openRUC editor

Resumen

Ao longo das últimas décadas o descenso do número de falantes do idioma galego foi especialmente acusado nos sectores de idade correspondentes á infancia e á mocidade. Ante este desalentador panorama, corenta anos despois da incorporación parcial do idioma galego ao sistema educativo, é hora de analizar en profundidade cal é o papel real que os centros educativos xogan na preservación, na continuidade histórica e na promoción do uso da lingua propia do país como vehículo normal de comunicación. Tamén é preciso detectar se, como parece, moitas das situacións que dentro dos centros educativos se producen por volta do conflito lingüístico galego provocan relacións de desigualdade por razón de lingua entre o alumnado. Xunto coa observación participante exercida polo investigador durante un longo período de tempo, este estudo de caso recolle o testemuño de dez persoas informantes de ambos os sexos, galegofalantes efectivas ou con vontade de selo, ex-alumnas e ex-alumnos dun centro público de educación secundaria dunha vila galega durante a pasada década. Estes testemuños servirán de base para unha análise en profundidade que nos achegue unha luz sobre as anteriores cuestións. Palabras-chave: lingua galega, sistema educativo, conflito lingüístico, análise do discurso, encubrimento, acoso escolar.