La contratación administrativa y el enriquecimiento sin causa
- Miguel Molinari
- Justo Reyna Director
Universidade de defensa: Universidade da Coruña
Fecha de defensa: 07 de xullo de 2020
- Jaime Rodríguez-Arana Muñoz Presidente
- Patricia Valcárcel Fernández Secretario/a
- Alejandro Pérez Hualde Vogal
Tipo: Tese
Resumo
O principio que prohibe todo enriquecemento sen causa estableceuse dun xeito moi particular no Dereito Administrativo de contratos arxentino, así como en diferentes sistemas iberoamericanos. Unha das peculiaridades da súa aplicación está ligada ao réxime de nulidade do contrato administrativo, especialmente nos casos en que se comproban defectos graves nos elementos "forma" ou "procedemento". A pesar das directrices establecidas pola normativa federal, o Tribunal Supremo arxentino, tras un cambio de criterio, validou que no caso de omisión ou vicio grave nos elementos "de forma" ou "procedemento" do contrato administrativo, a inexistencia legal do acordo debe ser declarada, descartando a posibilidade de recoñecer a figura de enriquecemento non causado. Non obstante, o criterio apoiado polo Alto Tribunal podería complementarse excepcionalmente, promovendo a declaración da responsabilidade patrimonial do Estado para o enriquecemento sen causa, ata o punto de que unha serie de coleccións específicas están debidamente recollidas, ante unha serie de situacións específicas. Con xustificación nos principios de iura novit curia e da mihi factum, dabo tibi ius, isto non violaría o principio procesual de congruencia ou o dereito de defensa da Administración, como se pode evidenciar en varias xurisprudencias iberoamericanas.