Inhibitory control in schoolersdomain evaluation and analysis of the effects of exercise interventions

  1. Amatriain Fernández, Sandra
Dirixida por:
  1. Milagros Ezquerro García-Noblejas Co-director
  2. Manuel Avelino Giráldez García Co-director

Universidade de defensa: Universidade da Coruña

Fecha de defensa: 02 de outubro de 2020

Tribunal:
  1. Pedro Henrique Garcia Lopes de Almeida Presidente/a
  2. Marta Bobo-Arce Secretaria
  3. Virginia López Alonso Vogal
Departamento:
  1. Educación Física e Deportiva

Tipo: Tese

Teseo: 636773 DIALNET lock_openRUC editor

Resumo

O control inhibitorio (CI) é un compoñente central das funcións executivas (FE) cun papel fundamental no funcionamento de diversos procesos mentais para xerar condutas dirixidas a obxectivos; É unha familia de funcións que rexen procesos conectados e son determinantes en varios trastornos. Para aclarar a presenza de diferenzas no CI de nenos con desenvolvemento normal e as súas posibilidades de adestramento con intervencións de exercicio, realizáronse tres estudos. No primeiro avaliáronse varios compoñentes do CI e da impulsividade. Os resultados mostraron conexións entre os compoñentes do CI, pero non entre os do CI e impulsividade. Observáronse diferenzas notables no CI e as tendencias impulsivas dos participantes. A precisión e os tempos de reacción parecen ligar estes dominios. No segundo, realizouse unha revisión sistemática con meta-análise nos efectos de diversas intervencións de exercicio, cun deseño lonxitudinal, no CI de nenos e adolescentes. Atopáronse pequenos tamaños do efecto estatisticamente non significativos. O terceiro estudo incluíu unha intervención aguda con tres grupos de intervención (deseñados cada un especificamente en termos da demanda do CI e compoñente de exercicio) para avaliar os seus efectos no CI de escolares. Os resultados obtidos non mostraron melloras ou diferenzas significativas