Academic honesty as a criterion for evaluating the work of university
- Espiñeira Bellíon, Eva María 1
- Mosteiro García, María Josefa 2
- Muñoz Cantero, Jesús Miguel 1
- Porto Castro, Ana María 2
-
1
Universidade da Coruña
info
-
2
Universidade de Santiago de Compostela
info
ISSN: 1134-4032
Ano de publicación: 2020
Título do exemplar: Monográfico: Evaluación en la Educación Superior
Volume: 26
Número: 1
Tipo: Artigo
Outras publicacións en: Relieve: Revista ELectrónica de Investigación y EValuación Educativa
Resumo
The main objective of this work is to know the perception of the undergraduate and master students of the three Galician universities about the plagiarism commission and check the relationship between it and the citation of documentary sources as a criterion for the evaluation of academics works by teachers of the different knowledge areas. The sample is made up of 8.943 students, with an approximate average age of 21 years, approximately 66% of women and from all knowledge areas. To collect the information, the Questionnaire for the Detection of Coincidences in Academic Works (CUDECO) is used. The data indicates that students have a lower predisposition to commit plagiarism in the event that teachers take action on it in the evaluation process. In conclusion, it is possible to establish a greater need for research about the characteristics of evaluation systems and, consequently, also about the characteristics of the teaching-learning process.
Información de financiamento
Este artículo se ha realizado en el marco del proyecto de investigación financiado por la Xunta de Galicia –Galicia, España- (referencia 002/2019), denominado “Estudio sobre el plagio en estudiantes del sistema universitario de Galicia”.Financiadores
- Xunta de Galicia Spain
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