Arquitecturas del pensamientoel lugar de las palabras.

  1. Martínez Vérez, María Victoria 1
  2. Abad Molina, Javier 2
  3. Mesias Lema, Jose María 3
  1. 1 Universidad de A Coruña, diplomada en trabajo social y licenciada en Sociología por las universidades de Santiago de Compostela y Pontificia de Salamanca.
  2. 2 eEs doctor en Bellas Artes por la Universidad Complutense de Madrid, artista visual y profesor de Educación Artística del Centro Universitario La Salle (adscrito a la Universidad Autónoma de Madrid).
  3. 3 Es doctor en Artes Visuales y Educación por la Universidad de Granada y profesor de Educación Artística en la Facultad de Ciencias de la Educación de A Coruña (UDC).
Journal:
Arteterapia: papeles de arteterapia y educación artística para la inclusión social

ISSN: 1886-6190

Year of publication: 2017

Issue: 12

Pages: 109-123

Type: Article

DOI: 10.5209/ARTE.57565 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openOpen access editor

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Sustainable development goals

Abstract

The expression of emotions can help to build the different identities that coexist and are put in common in the educative environment by means of alterity. The study proposes the narration of the artistic experience by the creation of a “metaphor-space” to offer visibility to the collective story wich describes the auto-building of the “me” and the “US” and then recognizes those emotions. During the performing action, participants provide symbolic objects and share significative words to represent vital facts that “say other participant´s place”. This interdisciplinary proposal considers the educational context as a “sensitive architecture” to the meeting that allows building relational identities.

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