Apertura dos centros de formación profesional á contorna localpercepción dos axentes sociais

  1. Rego, Laura 1
  2. Barreira, Eva M. 2
  3. Mariño, Raquel 2
  1. 1 Universidade da Coruña
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    Universidade da Coruña

    La Coruña, España

    ROR https://ror.org/01qckj285

  2. 2 Universidade de Santiago de Compostela
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    Universidade de Santiago de Compostela

    Santiago de Compostela, España

    ROR https://ror.org/030eybx10

Revista:
Revista de estudios e investigación en psicología y educación

ISSN: 2386-7418

Año de publicación: 2015

Título del ejemplar: XIII Congreso Internacional G-P de Psicopedagogía. Área 7: FORMACIÓN Y TRANSICIÓN PARA EL MUNDO DEL TRABAJO

Número: 7

Páginas: 23-27

Tipo: Artículo

DOI: 10.17979/REIPE.2015.0.07.351 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso abierto editor

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Objetivos de desarrollo sostenible

Resumen

Drawing on the model of sustainable human development, it has been formulated a descriptive study focused on the contribution that can be made the vocational education system in the local environment to achieve this kind of development. It was applied the technique of triangulation of sources, instruments and data under a mixed methodology and in order to know how the vocational training schools collaborate with their social context and how it is possible to increase the social capital generated around the vocational training. The main results are related to the perception of different social agents - trainees, trainers, companies and graduates- in a county in Galicia (Spain).

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