Publicacións (14) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a

2021

  1. Author Correction: DNA damage in circulating leukocytes measured with the comet assay may predict the risk of death (Scientific Reports, (2021), 11, 1, (16793), 10.1038/s41598-021-95976-7)

    Scientific Reports

  2. Conclusion: tasks for teachers and parents

    Handbook of Homework: Theoretical Principles and Practical Applications

  3. Editorial: Research in Transgender Healthcare: What Have We Learned and Where Are We Going?

    Frontiers in Endocrinology

  4. Immunometabolism as predictor of frailty

    Aging

  5. Investigação qualitativa: Diferentes abordagens em educação

    Revista Lusofona de Educacao

  6. La comunidad Sij en el Área Metropolitana de Barcelona: producción y apropiación del espacio urbano

    Papers de demografia

  7. La educación en Asturias. Estudios históricos: Oviedo: Real Instituto de Estudios Asturianos, 2019, 397 pp. ISBN: 978-84-949602-5-3.

    Sarmiento: Revista Galego-Portuguesa de Historia da Educación, Vol. 25, pp. 352-361

  8. Marching for visibility, recognition and identity: Sikh processions in the Metropolitan Area of Barcelona

    Papers de demografia

  9. PREFACE

    Handbook of Homework: Theoretical Principles and Practical Applications

  10. Reseña del libro: Literacidad crítica. Enseñar a leer el mundo para transformarlo a través del encuentro: ISBN: 9798712783144

    Revista de estudios e investigación en psicología y educación, Vol. 8, Núm. 1, pp. 159-162

  11. Salceda de Caselas nos tempos da emigración a América. Evolución da poboación, economía e dinámicas sociopolíticas locais (1880- 1960): Pontevedra: Deputación de Pontevedra, 2019, 447 pp. ISBN: 978-84-8457-475-0

    Sarmiento: Revista Galego-Portuguesa de Historia da Educación, Vol. 25, pp. 384-388

  12. Xosé María Álvarez Blázquez, mestre republicano. Diario escolar e desterró: Por Narciso de Gabriel. Vigo: Editorial Galaxia, 2019, 225 páginas. ISBN: 978- 84-9151-341-4

    Historia y Memoria de la Educación, Núm. 13, pp. 791-800

  13. ÁNGEL S. PORTO UCHA y RAQUEL VÁZQUEZ RAMIL. En el centenario del Instituto-Escuela. Obra educativa de los institucionistas.

    Historia y Memoria de la Educación, Núm. 14, pp. 765-772

  14. Ángeles Rebollo Catalán y Alicia Arias Rodríguez (coords.). Hacia la docencia sensible al género en la Educación Superior. Madrid: Dykinson, S.L., 2021

    Atlánticas: revista internacional de estudios feministas, Vol. 6, Núm. 1, pp. 318-320